KsiążkiNewsletterKsiążkiPOLECAMY |
Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce
Kupiłem tą książkę po otrzymaniu "kompletnej" dokumentacji projektu i żałuję... że nie zrobiłem tego wcześniej ;) zdecydowanie polecam
Kupiłem książkę zachęcony bardzo pochlebnymi recenzjami i się nie zawiodłem – moje oczekiwania podczas lektury tej pozycji zostały spełnione.
Moim zdaniem grupą docelową książki są programiści i projektanci którzy mają kontakt z Klientem, a także początkujący analitycy. Książka "Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce" jest kierowana raczej do osób technicznych, które chcą podnieść swoje kompetencje w zakresie komunikacji z Klientem. Dzięki przyswojeniu materiału z tej książki spojrzałem na proces zbierania wymagań z szerzej perspektywy, nauczyłem się technik efektywnej rozmowy z Klientem, ale przede wszystkim poczułem się pewniej na spotkaniach analitycznych podczas których zbierane są wymagania. W trakcie czytania tej książki widać, że autor ma dużą wiedzę praktyczną w pracy z wieloma typami Klientów i co najważniejsze potrafi się tą wiedzą efektywnie dzielić.
Książkę warto kupić i przeczytać jest bardzo dobrze napisana i zawiera wartościowe informacje, które można wykorzystać w codziennej pracy.
Bardzo dobra książka, przedstawiająca jak rozmawiać z klientem, tak aby klient i wykonawca wiedzieli jakie zadania do wykonania zawarte są w umowie. Przedstawiono kilka fajnych technik rozmów z klientem. Po przeczytaniu tej książki, uważam że to fajna pozycja dla początkujących ( i nie tylko analityków).
Polecam.
Jak dla mnie rewelacyjna książka. W przyjemny sposób (bardzo szybko się czyta) systematyzuje sposoby oraz zagadnienia związane ze zbieraniem wymagań biznesowych. Wszystkie techniki opisane są w czytelny sposób, uzupełnione rysunkami, które wspomagają ich zapamiętywanie. Mnie, jako osobie doświadczonej w pracy z klientem książka pomogła na usystematyzowanie posiadanej wiedzy oraz spojrzenie na cały proces zbierania wymagań z wyższej perspektywy, dzięki czemu łatwiej będzie mi się dalej rozwijać w tej dziedzinie.
Szczerze polecam :).
Omawia jedną z najtrudniejszych części tworzenia oprogramowania dla klienta - kontakt z klientem.
Cenna pozycja, wiedza pozwalająca uniknąć wielu kłopotów, nerwów i ciągnących się w nieskończoność projektów.
Krótka. Zwięzła. Na temat. Polecam.
Książka bardzo dobra.
Mi brakuje tylko praktycznych wskazówek jak sobie radzić w sytuacji, gdy buduje się rozwiązanie dla biznesu, który ma bardzo silną pozycje w firmie alby gdy w projekcie od strony biznesu uczestniczą osoby o bardzo silnej osobowości, które mają tendencje do "gnojenia ludzi". Może to tematyka na inną pozycję, ale w praktyce zdarza się zadziwiająco często i prowadzi do budowania "dziwnych" rozwiązań.
Książka nie jest bardzo dobra, porusza trudny temat pracy analityka z klientem, czyli czegoś co często jest pomijane jako zagadnienie "nie techniczne". Pomaga usystematyzować i uzupełnić wiedzę, czasami spojrzeć na niektóre aspekty zbierania wymagań z innej strony. Podoba mi się że klient nie jest traktowany jak idiota, któremu trzeba coś wcisnąć, a jak osoba która wie co jest jej potrzebne tylko trzeba w odpowiedni sposób z niej te wszystkie wymagania wydobyć.
Bardzo dobre omówienie na prawdę trudnego tematu. POLECAM !!!
Bardzo dobra książka wskazująca na co zwrócić uwagę w czasie zbierania wymagań, jak prowadzić rozmowę z Klientem, aby była efektywna. Krótko, konkretnie i na temat.
polecam, szczególnie klientom :)
Świetna książka, która krok po kroku prowadzi przez proces zbierania wymagań. Dosłownie mamy pokazany algorytm tej czynności.
Przyjemnie się czyta i zawiera jedno bardzo ważne stwierdzenie. Klient to nie idiota, który nie wie czego chce, to osoba, która wie czego chce ale nie wie czego potrzebuje - małe zdanie a tak naprawdę wyjaśnia wszystko. Książkę warto przeczytać choćby po to aby lepiej zrozumieć swoją rolę w łańcuchu wytwórczym. Spodziewałem się znów jakiś sztywnych metody, a dostałem jedną bardzo ważną wskazówkę i powtórkę z lekcji języka polskiego. I jestem tym pozytywnie zaskoczony.
Dobra lektura, warto przeczytać.
Książka zawiera jedno bardzo ważne stwierdzenie. Klient zawsze wie czego chce, nie zawsze wie czego potrzebuje. Ciekawe też są sformułowania, po których możemy poznać w jakim kierunku zmierza klient - uogólnianie, konkretyzowanie i kiedy to przerwać. Ale poza tym nie stanowi dla mnie - jako dla handlowca - źródła informacji, o których bym nie wiedział.
Handlowiec Krzysztof
|
Twoje narzędziaZakupy i usługiOferty pracyPodaj szczegóły pracy jakiej szukasz (zawód, miasto, stanowisko, itp.) lub wybierz branżę. |
O serwisie . Dla prasy . Regulamin . Polityka prywatności . Reklama . Kontakt . Uwagi i błędy |
Copyright © Kasat Sp. z o.o.