KsiążkiNewsletterKsiążkiPOLECAMY |
Zaczynaj od DLACZEGO. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania
Na czym skupia się autor książki Zaczynaj od dlaczego? Simon Sinek przekonuje, że powinniśmy najpierw zadawać sobie pytanie, dlaczego coś robimy, a dopiero później co robimy i jak to robimy. Konsekwencją tej kolejności ma być skuteczność działań. Jak sensowniej komunikować nasze pomysły i jak być dobrym liderem.
Znany cytat z książki: Są przywódcy i ci, którzy przewodzą. Przywódcy działają z pozycji siły lub wpływów. Ci, którzy przewodzą, inspirują nas - pochodzi właśnie z tej książki. Z książki wyciągniesz wiele dobrych informacji jak być dobrym liderem, jak inspirować ludzi/swój zespół. Książkę słucha się bardzo przyjemnie i lekko. Już po pierwszych rozdziałach łapałam się na tym, że zanim coś zrobię, zadaję sobie pytanie "dlaczego"? ;)
Czy musisz przeczytać tę książkę? Nie musisz, ale dlaczego nie sięgnąć po nią? Skoro już czytasz tę recenzję, to znak, że w jakiś sposób cię zainteresowała. Polecam.
![]()
Mega inspirująca książka. Po kilku rozdziałach zrozumiałem jak ktoś inny w pozytywny sposób wpływał na Mnie dzięki temu i ja wykonywałem lepiej Swoją pracę.
Polecam
![]()
Ciekawie przedstawiony temat wybierania prorytetow w zyciu
![]()
Polskie firmy i polskie realia - nie są gotowe na leaderów. Ta pozycja to troche utopia - być może kiedyś, być może w niektórych firmach jest to możliwe by mieć lub być leaderem z prawdziwego zdarzenia, ale w obecnych czasach podejście "corpo" i zamordyzmu - jest jeszcze zbyt silne by leadership wszedł tak jak w zachodnich firmach.
![]()
Powiedział bym, że to bardzie książka do zastosowania w marketingu i o tym, co jest ważne w komunikowaniu się brandu ze światem.
![]()
Książkę kupiłem rok temu i przeczytałem jakoś 70 stron. Dopiero niedawno postanowiłem przeczytać ją w całości i ze zdziwieniem stwierdziłem, że wciąż doskonale pamiętam przykłady. Znajdują się w niej pożyteczne informacje i rozmyślania szczególnie w rozdziałach 5 i 6 a sama idea jest bardzo ciekawa. Jednak książka jest zdecydowanie zbyt rozwlekła i nie czyta się tego przyjemnie. Czytając wielokrotnie, musiałem się zmuszać do kontynuowania i sprawdzałem ile jeszcze do końca. Same przykłady są mocno naciągnięte, aby pasowały do tezy autora a przykłady niektórych firm... źle się zestarzały, od momentu wydania książki. Nie podobało mi się, że autor kilkukrotnie wracał do tych samych przykładów i za każdym razem dawał lekko zmieniony opis historyczny, tak jak to zrobił w przypadku linii lotniczych, braci Wright i Appla, do którego odwoływał się, w co 2 rozdziale. Przy każdym rozdziale musiała wystąpić zlepianina słowna, której celem chyba było zawarcie jak największej liczby słów, DLACZEGO i CO w jak najmniejszej liczbie zdań. Z każdym kolejnym przykładem autor odpychał mnie coraz dalej od idei DLACZEGO które w tych przykładach coraz bardziej kojarzyły się z technikami manipulacji strachem i poczuciem przynależności omówionymi w tej książce teoretycznie jako opozycyjne do filozofii DLACZEGO. Niestety nie mogę polecić tej książki.
![]()
Facet, napisał te książkę w oparciu o obserwacje armi amerykańskiej. FIRMA TO NIE ARMIA.
![]() |
Twoje narzędziaZakupy i usługiOferty pracyPodaj szczegóły pracy jakiej szukasz (zawód, miasto, stanowisko, itp.) lub wybierz branżę. |
O serwisie . Dla prasy . Regulamin . Polityka prywatności . Reklama . Kontakt . Uwagi i błędy |
Copyright © Kasat Sp. z o.o.