Książki

Newsletter

Tak, chcę otrzymywać bezpłatny newsletter.

 
Dziennik eGospodarka.pl
Analizator
Tydzień w gospodarce
txt html
 


E-booki w prezencie!
więcej informacji »

Książki

POLECAMY

 
 

Sedno zmian. Autentyczne historie transformacji, które odmieniły oblicza firm na całym świecie



Bardzo dobra wiedza dla kogoś, kto potrzebuje przeprowadzić jakiekolwiek zmiany w organizacji. Za część merytoryczną duży plus. Natomiast tłumaczenie jest fatalne. Ogólnie tekst jest napisany jakby w pośpiechu, wygląda na nie sprawdzony nie tylko przez polonistę (składnia), ale nawet przez innego czytelnika czy nawet tłumacza. Niektóre zdania w ogóle nie mają sensu. Przez to miejscami dość trudno się tę książkę czyta, ale treść jest ok.

Ocena: 5 , Olgierd

 

"Sedno zmian" to (jeszcze przez chwilę - Andrzej Budzyk) najnowsza książka Johna P.Kottera i Dana S.Cohena wydana w Polsce. O Kotterze, amerykańskim badaczu transformacji firm i organizacji, dowiedziałem się po raz pierwszy w 1993 roku podczas polsko-kanadyjskiego szkolenia dla kandydatów do rad nadzorczych. W tamtym czasie nie było polskojęzycznych publikacji tego wykładowcy i międzynarodowego konsultanta. Rok później (1994.) wytropiłem go w pracy Philipa Kotlera "Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola" przy opisie wspólnych wartości w kulturze firmy: [...]Pierwszy "miękki" element to STYL zachowania się i myślenia. Stąd na przykład wszyscy u McDonalda uśmiechają się do klientów, a pracownicy IBM w kontaktach z klientami starają się sprawiać wrażenie prawdziwych profesjonalistów. Druga cecha to UMIEJĘTNOŚCI, które oznaczają, że pracownicy przedsiębiorstwa nabyli kwalifikacje wymagane dla realizacji strategii przedsiębiorstwa. Trzecia cech to KADRA, która oznacza, że przedsiębiorstwo zatrudnia odpowiednich ludzi i dobrze ich szkoli oraz przydziela właściwe zadania. Czwarty element to WSPÓLNE WARTOŚCI, które oznaczają, że pracownicy przedsiębiorstwa podzielają pewne zasadnicze WARTOŚCI i CELE. Występowanie tych czterech "miękkich" elementów, zwiększa skuteczność przedsiębiorstwa w procesie wdrażania strategii (John P.Kotter i James L.Haskett; Corporate Culture and Performance, New York, Free Press, 1992.). Dziś jest inaczej. W 1999 roku przetłumaczono "Projektowanie organizacyjne", znany podręcznik, którego Kotter jest współautorem, a w 2007 wydano w zbiorach "Harvard Business Review" jego artykuły oraz osobno kluczową książkę "Jak przeprowadzić transformację firmy". Dodatkowo w "Kluczu do zarządzania" (PWN, 2007.) wnikliwy czytelnik odnajdzie streszczenie artykułu Kottera i Schlesingera z 1979 roku, w którym autorzy wskazują zasadnicze powody oporu przed zmianą. "Sedno zmian" ilustruje w skondensowanych studiach przypadków osiem kroków niezbędnych dla zainicjowania - przeprowadzenia - utrwalenia zmiany firmy. Proces jest pozornie prosty: zobaczyć, odczuć i zmienić. Praktyka, jak zwykle, jest bardziej skomplikowania. Utrwala się jedna zmiana na 50. Warto więc czytać, że gdzieś się udało - nawet w odległej od nas Ameryce.

Ocena: 4 , Andrzej Budzyk, Personel i Zarządzanie

 

Twoje narzędzia

Zakupy i usługi

Oferty pracy

Podaj szczegóły pracy jakiej szukasz (zawód, miasto, stanowisko, itp.) lub wybierz branżę.

 
 
O serwisie . Dla prasy . Regulamin . Polityka prywatności . Reklama . Kontakt . Uwagi i błędy
Na skróty: Oferty pracy Kodeks pracy Kredyty i lokaty Wskaźniki i stawki Wzory dokumentów Kalkulatory Tematy Usenet

Copyright © Kasat Sp. z o.o.