Książki

Newsletter

Tak, chcę otrzymywać bezpłatny newsletter.

 
Dziennik eGospodarka.pl
Analizator
Tydzień w gospodarce
txt html
 


E-booki w prezencie!
więcej informacji »

Książki

POLECAMY

 
 

Działania marketingowe i ich uregulowania w Polsce


Działania marketingowe i ich uregulowania w Polsce

Autor: Taranko Teresa, Beata Marciniak, Radosław Baran, Adam Czarnecki, Stefan Doroszewicz, Piotr Miller, Tomasz M. Miśkiewicz, Anna Zbierzchowska
ISBN: 978-8-3264-9376-8
Format: HA, stron: 332
Oprawa: miękka
Data wydania: 0000-00-00

Koszty wysyłki

Cena książki: 59.14 69

Oszczędzasz: 9.86 zł (14.289855072464%)



 
 

 

Książka dotyczy prawnych i etycznych uwarunkowań marketingu. Ma na celu ułatwienie menedżerom odpowiadającym za działania marketingowe podejmowania decyzji w zgodzie z uregulowaniami prawnymi, środowiskowymi oraz etyką, co w konsekwencji powinno prowadzić do wzrostu zaufania do marketingu jako koncepcji działania przedsiębiorstw i poprawy jego społecznego wizerunku. Menedżerowie muszą bowiem nie tylko wykazywać zainteresowanie osiąganiem celów rynkowych, ale także szanować interesy konsumentów, przestrzegać reguł uczciwej konkurencji na rynku i poczuwać się do odpowiedzialności za środowisko naturalne.

W publikacji tej omówiono m.in. uregulowania dotyczące:

  • bezpieczeństwa produktów i odpowiedzialności za ich wadliwość,
  • potwierdzania zgodności wyrobów ze standardami za pomocą znaków jakości,
  • bezpieczeństwa opakowań produktów dla konsumentów i środowiska naturalnego,
  • możliwości legalnego zabezpieczania niematerialnych zasobów przedsiębiorstwa (ochrona znaków towarowych, wzorów użytkowych i praw autorskich),
  • zasad kształtowania cen i ich komunikowania potencjalnym nabywcom,
  • stosunków między użytkownikami kanałów dystrybucji,
  • ograniczeń w obrocie niektórymi rodzajami produktów,
  • warunków oferowania wybranych rodzajów produktów,
  • komunikacji marketingowej,
  • ochrony interesów respondentów, badaczy i zleceniodawców odnoszące się do procesu projektowania badań, ich przebiegu i ogłaszania wyników.

Opisano w niej także podmioty odpowiedzialne za przestrzeganie poszczególnych uregulowań, wskazywane przez organy wprowadzające te uregulowania, oraz formy reakcji konsumentów na niezgodne z uregulowaniami prawnymi działania marketingowe przedsiębiorstw i konsekwencje tego typu reakcji.

Adresaci:
Książka przeznaczona jest dla obecnych i przyszłych menedżerów wyższych szczebli. Może stanowić także inspirującą lekturę dla słuchaczy studiów typu MBA, studiów podyplomowych i studiów magisterskich z zakresu marketingu.

Publikacja jest interesującym i wartościowym opracowaniem pod względem poznawczym i praktycznym. Autorzy koncentrują się na uwarunkowaniach prawnych, które nie były dotychczas przedmiotem pogłębionej analizy naukowej.

Prof. dr hab. Wojciech Wrzosek



Książka stanowi interesujące i kompetentne studium uregulowań działań rynkowych przedsiębiorstw i instytucji w Polsce w rozumieniu prawa krajowego i międzynarodowego, w tym unijnego, a także uregulowań o charakterze norm etycznych. Osoby prowadzące działalność gospodarczą lub zarządzające marketingiem mogą traktować ją jako swego rodzaju przewodnik po aktach prawnych odnoszących się do tej funkcji biznesowej, wzbogacony fachowym komentarzem. Dydaktycy i studenci znajdą w niej informacje osadzające działania marketingowe w praktycznym kontekście prawnym i kulturowym.

Dr hab. Jarosław Woźniczka, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Beata Marciniak - Ukończyła Filologię Romańska na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Absolwentka Podyplomowych Studiów Coachingu - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
Trener i ekspert IMMOQEE w zakresie prowadzenia szkoleń i warsztatów rozwoju osobistego (motywowanie, zarządzanie czasem, zarządzanie stresem, praca z celem, skuteczne działanie, praca z przekonaniami, moc stawiania pytań, zarządzanie emocjami). Coach przeprowadzanie sesji coachingowych indywidualnych i grupowych.

Dr hab. Teresa Taranko - absolwentka SGPiS, od 1990 roku pracuje w Katedrze Rynku i Marketingu w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od 1 września 2013 roku kieruje Katedrą Rynku, Marketingu i Jakości w tej Uczelni. Jej zainteresowania naukowe i dydaktyczne obejmują: funkcjonowanie rynku, analizę konkurencji, marketing, strategie produktu i marki, prawne aspekty marketingu oraz komunikację marketingową. Prowadzi zajęcia o tej tematyce na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych, MBA oraz doktoranckich. Jest autorką ponad siedemdziesięciu artykułów naukowych oraz współautorką kilku książek z zakresu marketingu i strategii marketingowych. Promotorka dwóch prac doktorskich, ponad 250 prac magisterskich i kilkudziesięciu projektów doradczych na studiach MBA. Od wielu lat prowadzi szkolenia z zakresu marketingu i obsługi klientów dla takich firm, jak: BMW, Renault, Mercedes, PKO BP i innych. Związana jest także z Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie od początku istnienia tej Uczeni. Pracuje tam na etacie profesora w Katedrze Marketingu. Współwłaścicielka rodzinnej firmy usługowej działającej na rynku od ponad trzydziestu lat. Jej hobby to podróże, jazda na nartach, taniec, fotografia cyfrowa. Jak twierdzi, ma umysł i mentalność skażone marketingiem i pracą, w tym także społeczną.





BEZPŁATNE powiadomienia e-mail!

Kliknij tutaj aby otrzymywać mailem informacje o Promocji dnia i nowościach w Księgarni eGospodarka.pl.


Twoje narzędzia

Zakupy i usługi

Oferty pracy

Podaj szczegóły pracy jakiej szukasz (zawód, miasto, stanowisko, itp.) lub wybierz branżę.

 
 

Znajdź firmę

Słowa kluczowe:
(np. firma, produkt)


Lokalizacja:
(np. wojewódz., miasto)

 
O serwisie . Dla prasy . Regulamin . Polityka prywatności . Reklama . Kontakt . Uwagi i błędy
Na skróty: Oferty pracy Kodeks pracy Kredyty i lokaty Wskaźniki i stawki Wzory dokumentów Kalkulatory Tematy Usenet

Copyright © Kasat Sp. z o.o.